Friday, February 4, 2011

hAvE dAy-DrEaMs

Malam-malam mcm nie la nk berangan-berangan siket...
  SPM dah nak dekat,dalam bulan 11 jew...Takot2 gak..tapi bace buku xnak....K2..skunk aku nak berangan dulu...
  Bile abis jew SPM..nak gi cari kerje dlu,,,gaji bulan pertama of coz la bg parents duet siket pas2 aku nak beli henpon...C7...yg touch 2...(tp lau ad yg lg baru aku nk bli y baru la),,,then aku nak shopping baju,kasut,seluar..bla..bla..bla...duet yg lbh 2 msokkan at dalam bank utk psediaan msok U nanti...
second month and the next month....aku just beli barang2 kperluan sahaja..dah xd nk boros2...tp lau pnting bli la gk..ha,,sbelum terlupa..aku nk beli laptop gne duet gaji aku 2...so,nak rosak kew pew kew..biarla at laptop aku sndiri...then nak amik lesen motor n kerete...k stop at snie lu,,,
  Yg nie bile aku nak msok U t...aku nak amik bidang undang2..nak jadi lawyer dalam bahase mlayu nyer peguam...dalam bhase lain,,cari r sndiri....form 5 nie aku ad amik sejarah and tasawwur islam..tp aku xminat nk jadi peguam syariah coz kene pandai bhase arab...aku kalau boleh nak jadi peguam bela..kalau xdpt peguam bela aku nk jadi ketua hakim negara....hahaha.....tp.yg penting aku nk jadi peguam gak....walaupun aku ad amik pdagangan tp aku xmnat lngsung thdp business....kalau setakat nak suruh aku belajar coz nak amik exam...mmg aku akan buat betul2...tp kalau nk suruh aku jadi businesswomen..mmg aku akan buat acuh x acuh la..mmg otak aku akan jadi mcm orang gila la..so,jangan la pkse2 aku amik course 2...suggest la course lain at aku..kalau aku xdpt amik course law 2...aku nk blajar smpai PHD kalau boleh...tapi kalau smpai master pon ok la....tapi kalu lbih dari PHD pon ok gak...nanti nama aku cmnie....PROF.MADYA.DR.SITI MUSLIZA MOHAMMAD IKHIR JUHARI...wah,,,,kan kew bangge orang kampung ngan aku....hehe....K...stop snie
   Kalau dah abis blajar...kerje plak gaji dpat berpuluh2an ribu ringgit...yela..tengok pangkat siket la..dah la DR...MADYA plak 2...tambah lagi dengan PROF..xkan gaji ribu jew kowt an....hehe
time 2 aku da setel bayar hutang ngan PTPTN...dapat pulak beli rumah banglo sebijik...tapi yg utk parents aku....aku nak beli an banglo dua buh..combined an skli...renovate bia nampak mcm istana...biar ternganga mulut orang lain blew tengok rumah 2...then,aku nak sedekah an pada anak-anak yatim rumah kew..bantuan pelajaran kew...n kalau boley,,mnew2 anak-anak yatin atau anak orang yg tak berkemampuan 2 berjaya n nk terus kan pelajaran diorang...aku sanggup support diorang sume...just bgtw jew pew msalah...aku akan tolong mnew yg boleh..tp,,kalau dah berjaye...tbe2 plak lpew diri..mmg nk kne la ngan aku..haha..
       Ermm..k la setakat sinie jela...da ngantuk kowt...

No comments:

Post a Comment